Sorry, för dålig uppdatering

Sorry, för dålig uppdatering över jul. Nu ÄR julfirandet över för denna gång. I går var hela familjen här. Mamma och Stig pappa och Bibban Sofie Kristina Fredrik med barnen. Tillsammans är vi 13 personer. Jag hade gjort Lis Köttröra, det ligger på min stadiga topp-5 lista över godast mat. Det verkade som att alla tyckte om det. Alla fick mer julklappar och alla verkade nöjda och glada.

Detta året provade vi något nytt. Vi lottade våra namn och fick veta vem vi skulle köpa julklapp till. Julklappen fick kosta max 400 kr. Det funkade bra. Jag skulle köpa till mamma och Nicke skulle köpa till Sofie. Jag köpte målar grejer till mamma. Staffli, dukar i olika storlekar, färger, penslar och palett. Nicke köpte en jättesnygg taklampa till Sofie (jag vill också ha en sån). Nicke fick sin julklapp av Fidde, ett parfymset. Diesel.
Jag tycker att detta funkade bra och eftersom personen man köper till bara får en julklapp måste man komma på något riktigt bra. Vi lottade också till nästa års julklapp. Jag ska då köpa till Stig. Jag vet inte vem som fick mitt namn.
Vi ska försöka införa detta system både med Pappa och Bibban och med Nickes familj. Det är riktigt roligt!

Nu lite bilder från julfirandet:


Mitt goda knäckebröd


Luciatåg i skolan gick bra


Barnen är först ut på julmaten

Arwen tar en tupplur i mosters säng


Nu är nästan alla julklappar slut under granen


Svärmor hade visst varit snäll


Alvins första möte med tomten


En riktigt vit jul fick vi 2009..


Sofie (med sitt stora paket) och Edvin


Annie med sina julklappar


Vår fina gran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0