Stora värmeljusjakten

Stora värmeljusjakten är en tävling i återvinning, öppen för Sveriges alla klasser i skolåren 1-3.
Tävlingen startar 15 oktober och avslutas 15 april.

Så här går tävlingen till

  1. Klassen samlar in så många utbrunna värmeljuskoppar som möjligt under tävlingsperioden.
  2. Den klass som kan redovisa flest gram aluminium per elev efter tävlingsperiodens slut vinner.
  3. 17 lokala vinnare (en för varje IKEA varuhus i landet) belönas med 5000 kronor och en upplevelsedag för hela klassen.
  4. Den lokala vinnare som har samlat in flest värmeljuskoppar - mest i Sverige - får ytterligare 5000 kronor i prispengar. Hälften av dessa sammanlagt 10 000 kronor ska gå till ett miljöprojekt som klassen väljer själva.

Min dotters klass är med och tävlar. Trots att hon går på en riktigt liten skola så har dom faktiskt vunnit en deltävling. En hemlig låda från IKEA. Denna tävling är väldigt rolig. Min dotter har bett släkt och vänner att spara sina värmeljuskoppar och ge till henne. Det har ju blivit ett antal "onödiga" koppar men vad gör man. Jag vill ju också att hennes klass ska vinna fina priser. Nu tänker jag aldrig mer slänga värmeljuskoppar. Min son ska börja skolan och varje år är det en ny tävling.



Annie har med sig en stor påse varannan vecka till skolan.

Om du inte sparar för eget skolbarn så spara till grannens barn eller bara en skola i närheten.


Kommentarer
Postat av: Lindha

Coolt undra om Leon eller Amanda har denna tävling...

Ganska trött idag.... men det är skönt att solen lyser...

2009-03-23 @ 08:15:44
URL: http://topnail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0