Ge blod - nu

I dag var jag och lämnade blod, jag är himla nöjd med mig själv. Som tack för hjälpen får man 50 kr, samtidigt som tanten informerar om att man gärna får handla något hos dom till väldigt billiga priser. En stor hylla har dom längs ena väggen, proppfull med t-shirtar, små skålar, koppar, pennor, glas och en väldig massa mer. Bara skräp i mina ögon. När jag har rest mig från britsen säger tanten: "Du måste kvittera dina pengar där borta och ta dina järntabletter. Ditt namn står på." (det var bara jag som var "patient" där), så jag går bort och ska kvittera mina 50 kr, som hon har lagt brevid en bössa där det står "Stöd Barncancerfonden"! Hmm, jag kände gensat pressen. ÄVEN om jag faktiskt redan stöder barncancerfonden så kände jag mig otroligt pressad till att lägga min nyaste 50lapp i den där bössan. Det är också vad jag gjorde, även om jag helst hade stoppat den i fickan!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Fy, så fult gjort av henne!

Den där femtiolappen tycker jag gott man kan ta.

Fast nästa gång jag lämnar blod så ska jag ta mig en reflexväst.

Nej, jag stödjer inte Barncancerfonden, men jag är Världsförälder. Det räknas väl lite..?!

2009-10-23 @ 00:18:16
URL: http://smalaresofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0