Glukosbelastning

I morse var jag och Nicke på Mvc igen. Jag skulle dit för att göra glukosbelastning dvs de ville kolla om jag hade fått graviditetsdiabetes.
Först när vi kom dit så tog dom blodprov sedan fick jag dricka typ 3-4 dl sockerlösning,, vilket var vidrigt och gav en helt vidrig eftersmak! Jag var ju tvungen att fasta från midnatt så jag var ju rejält hungrig också. Jag vet att det inte är lång tid och att man borde klara det lätt men inte nu när jag är gravid. Då vaknar jag på morgonen och det riktigt värker i magen av hunger. 
Sedan skulle vi bara vänta, jag fick inte gå omkring utan skulle sitta så mycket som möjligt. På morgonen var mitt värde 5,7. I två timmar satt vi och väntade. Jag mådde jättedåligt, mådde illa som tusan och somnade någon gång.

 Klockan 9 hade vi tid hos vår barnmorska Eva, vi pratade, lyssnade på bebisens hjärta och hon skällde på mig för att jag slarvar med järntabletterna. Hon mätte magen och SF-måttet var 25 cm.

Sedan väntade vi ännu mer och kvart över 10 fick vi komma in igen och ta ett nytt blodprov. Då var mitt värde 8 och alla var nöjda och vi fick åka därifrån. Jag var ju halvt svimfärdig efter den pärsen och vi åkte direkt och åt frukost. Efter det mådde jag bättre men har mått rätt dåligt hela dagen.

V 27+1

Kommentarer
Postat av: Milla

Själv var jag så törstig båda gångerna så jag släk allt rakt upp och ner. Är man hånger så är man... :O)

2010-08-30 @ 22:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0