Täppt i kanalen

I går vaknade jag och hade ont i det vänstra bröstet. Först trodde jag att Signe hade sugit fel och att det var därför det gjorde ont. Det var det inte, det var mjölkstockning i en kanal på undersidan. Där problemet sitter är det varmt, ömt och lite svullet. Jag läste på om det och det enda sättet att bli av med det är att bebisen suger/ att man pumpar ut. Vid middagstid frös jag så jag skakadde fast vi hade strax över 20 grader här hemma. Vid det laget gjorde det så ont att jag bara grät, Annie fick hjälpa mig att bära in Signe till sängen. Där låg jag med byxor och två täcken på mig. Jag fortsatte skaka och var helt iskall. Signe åt, på det onda och jag grät. Sedan somnade vi och sov i 3 timmar. När jag vaknade var jag yr och kände mig helt svimfärdig. Jag kunde fortfarande inte lyfta Signe.
Nicke var inom Apoteket på vägen hem och storhandlade. Han köpte en pump, napp, flaska, värktabletter mm. Han handlade för över 800 kr! Tur att det var han, för jag har ju en tendens till att snåla.

I dag har jag fortfarande feber och det är inte längre täppt men inflammationen sitter ju kvar och det gör jävligt ont. Jag hoppas att jag får bukt med detta, för det var ju bland det jävligaste jag har varit med om.




Kommentarer
Postat av: Milla

Har fått tipset att lägga vadd av något slag finns info på nätet mellan bröstet och bh:n. Ska hjälpa till att hålla bröstet varmt nu på vintern framför allt. Tror att SoBea har några på sin hemsida heter tuttvärmare. Fick av en väninna som jag hade när jag hade fått Harley. Hoppas att det går över...

2010-12-23 @ 18:36:38
Postat av: Rebecca

GOD JUL! Hoppas du får en trevlig dag med massa mys

2010-12-24 @ 15:11:54
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: jossie

God jul! :) hoppas du haft en trevlig jul med många fina klappar!



/Jossies.se

2010-12-24 @ 21:03:28
URL: http://jossies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0