Välkommen till oss, Signe!



Söndagen den 5 december, andra i advent föddes vår lilla dotter Signe.
Kl 06:01 var hon ute, 3675 g och 50 cm lång. 


Jag gick över tiden som ni säkert vet. När Signe föddes var jag i V 40+6. På lördagen ringde en vän och vi började prata om olika sätt att få igång förlossningen. Hon tyckte att jag skulle prova Resinolja. Vi pratade om det eftersom jag inte visste något om det alls.
Resinolja är laxermedel, en riktigt tjock olja. Man dricker 60 ml ihop med apelsinjuice eller mineralvatten, sedan väntar man. När tarmarna jobbar så sätter det också i gång musklerna i livmodern och värkarna kommer. Jag drack oljan kl 18.00 ungefär. Det tog en timme, sen satt jag på toa i flera! Klockan 23 gick vi och la oss och skulle vila lite.

Jag har faktiskt inte tid just nu att skriva mer, så resten får ni höra senare!

 

Webbisbild!

Kommentarer
Postat av: kattix

Grattis till världens sötaste flicka...;)

2010-12-08 @ 10:14:56
Postat av: Milla

Såååå underbart söt hon är er lilla Signe. Har ni bestämt er för det eller det är testing fortfarande som gäller??

2010-12-08 @ 13:07:37
Postat av: Jannice

GRATTIS till hela familjen! Och vilken riktig liten sötnos!! Jag har tänkt så mycket på er...och nu äntligen kom hon! :-)



Många kramar till hela familjen!!

2010-12-08 @ 22:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0