Vilken tabbe jag gjorde i går!

När Signe och jag kom hem från Lagan så backade jag ner bilen på vår infart. Jag ställde den inte på platsen där den brukar stå. Jag tänkte att jag skulle skotta den delen, där finns plats för två bilar och Nicke hade den andra. Så tomt var det, förutom snö.

Jag gick in och matade Signe och samtidigt ringde jag upp min vikarie på jobbet, som hade sökt mig innan. Han frågade om jag var hemma och sa att han skulle komma till migg om en stund. Signe åt och somnade och sen plockade jag lite här hemma, satte igång kaffe osv.. Det dröjde längre än beräknat innan vikarien kom men när han gjorde det så hade han med sig bla en julblomma. Vi pratade en stund och sen åkte han. Jag som hade glömt bort allt vad snö hette, la mig en stund för att vila innan Signe vaknade.

Sen vaknade hon och skulle äta. Efter ett tag hörde jag att Nicke kom hem och ett par sekunder senare en smäll. Har du hört två bilar krocka så vet du exakt hu det låter. Jag for upp och ut och visst hade han backat rätt in i den stora bilen. Det var mörkt och det hade snöat lite på Skodan och dessutom pratade Nicke i mobilen. Fast det r klart att jag vet att det var mitt fel. Det enda som hände var att nummerplåten knäcktes. Som tur väl var!

Nu har jullovet börjat och förhoppningsvis kan jag få hjälp av barnen och skotta av gården!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Är det sånt dom kallar kärringastopp, he he he

2010-12-21 @ 17:08:24
Postat av: Sofie

Usch, så dråpligt..

2010-12-21 @ 18:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0