Galamiddag

På torsdag ska vi på galamiddag. Klädkoden är "mörk kostym".
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kopierat från Wikipedia: 


"Mörk kostym


Vid klädkoden mörk kostym bär män en kostym som är mörkblå, mörkgrå eller svart. Traditionellt sett har dock svart kostym varit reserverad för begravningar. Till detta hör vit skjorta samt slips eller fluga i valfri färg (utom svart eller vit, men gärna mönstrad).

Damer bär festfin klänning, kjol eller byxdress. Klädseln bör inte vara axelbar och kjollängden skall inte vara golvlång."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så vad ska man då ha på sig. Jag ilade in till min vän Diana i dag för att be om råd. Efter det gick jag till Lindex för att be om råd. Hittade inget bra så jag ringde till Lindha. Hon hade några klänningar att välja mellan så jag hoppas att jag kan svänga inom i morgon och prova de hon har. Det börjar ju bli lite panik, vi åker på onsdag eftermiddag.

Eftersom denna middagen är ihop med konferensen vi ska på med jobbet är det tyvärr inte med respektive. det hade varit roligt att gå med nicke men men..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0