Nu är Lillian klippt men inte skuren..

Lillian var hyfsat lugn i natt. Hon sov till 05-tiden men sen ville hon äta. Eftersom jag visste att hon skulle bli stimmig sov jag nog ganska lätt. Innan jag vaknade helt for hon omkring i sovrummet, krafsade på fönstret, klöste i madrassen osv osv.. Då fick hon "sova" resten av natten i tvättstugan.

I morse däremot trodde hon nog att jag hade blivit helt galen. Gång på gång försökte hon leda mig till sig matskål men ändå fick hon ingen mat. Hon tyckte säkert att jag var helt trögfattad.

Men nu har hon då varit en tur till vetrenären, som för övrigt tyckte att hon var en superfin kisse. De klippte henne så lite som det gick och sen var det bra. Klagade lite på maten som vi använder.

Nu ligger hon här på köksmattan och vilar sig. Vi ger henne lugn och ro så gott vi kan. Hon har till och med ätit lite. Jag har portionerat upp torrfoder i små portioner som jag blötlägger. Hon är superhungrig. Man kan ju inte gärna ge en piggelin som man gör med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0