SJ SJ, gamle vän

Nu sitter vi på tåget som ska ta oss till Stockholm. Jag och 3 kollegor är det som reser ihop. På våra biljetter stod det vagn 1, eftersom jag har bokat 1a klass. När tåget glider in på perrongen ser vi att sista vagnen är vagn2. Hmm, skumt, vi går på och då visar det sig att dom inte har alla vagnar med sig. Den som saknas är den där jag har bokat våra platser. Fine, tänker vi. Vi är inte omöjliga, vi kan flytta på oss. Tjejen som tog emot oss pratar och pratar, rätt som det är står vi med varsin värdecheck på 100 kr i handen. Sitt i bistron. Visst visst, vi pinnar dit men sen slog det oss att hon menade HELA vägen till Stockholm. Alltså 4 1/2 timme. NOT OKEY!! Pierre blir förbannad så han går tillbaka till henne och säger att vi inte accepterar detta. Vi har bokat 1a klass, vi tänker inte sitta i köket! Då lyckas dom skrapa i hop fyra platser i vagn 6, utspridda. Två av dom andra går tillbaka till klass 1 för att hämta våra väskor som vi satte när vi steg på. Jag och Pierre sätter oss i 6an. Efter en stund ringer Fredrik och säger att vi har fått 4 utspridda platser i 1a klass. Vi går genast dit men under tiden har hon gett bort de två platserna till några andra! (Grejen är den att i 1a klass finns tomma platser men dom är till folk som kommer att hoppa på längs vägen.) Pierre och jag bara sätter oss vid två lediga platser och fullständigt skiter i henne. För en lite stund sen kom hon och ställde sig brevid Pierre och sa att du måste flytta på dig, fast hon hade åtminstonde en annan plats. Nu måste jag också flytta mig. Fortsättningf följer... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0