Mmm gott..


Recept:
8 st
1 rulle  smördeg
100  g nutella
75 g mörk kvalitets choklad 70%
100 g mandelmassa
1 st apelsin, rivet skal


 
 1 ägg, penslas och mandelspån att strö över innan gräddning
 florsocker att pudra ovanpå bröden vid servering


 Sätt ugnen på 175 grader
 Dela smördegen en gång på längden, och sen varje halva i fyra bitar.
 Bred en klick nutella på ena kortsidan av varje smördegsruta.
 Hacka chokladen grovt, riv mandelmassa och apelsinskal och fördela över smördegsrutorna.
 Rulla ihop bitarna från kortsidan och lägg rullarna med skarven nedåt på en plåt med bakplåtspapper.
 Pensla med uppvispat ägg och strö över mandelspån.
 Grädda dem gyllene i mitten av ugnen, cirka 20 minuter.
 Pudra på florsocker innan servering.
 Jag serverade mina med vaniljglass. (utom när jag övade, då fick jag ta vad som fanns hemma!)


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag vet inte vad som blir fel i mitt inlägg hela tiden. Jag får inte siffrorna att fastna. Här kommer receptet igen:

8 st

1 rulle smördeg

100 g nutella

75 g mörk kvalitets choklad 70%

100 g mandelmassa

1 st apelsin, rivet skal

2010-01-04 @ 20:52:37
URL: http://viparosendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0