En helg i Göteborg

Vi har haft en himla mysig helg. Vi var på Sjöfartsmuseet och på Universeum och såklart på Liseberg. Vi har som tradition att varje år gå på Jul på Liseberg. Eftersom vi inte kan göra det i år, så var vi det nu i stället. Det är nyttigt att bara vara tillsammans som vuxna, man behöver komma i från hemmet, hushållssysslor och t om barnen bara för en helg.

På lördagskvällen åt vi middag på Joe Farellis, vårt stamhak när vi är i Göteborg. Vi bara älskar deras mat! 

Såklart har vi även åkt en massa spårvagn, när man inte orkar gå längre är det bara att hoppa på en spårvagn och åka en runda. Vi hade köpt ett varsitt Göteborgspass, så vi kunde åka så mycket vi ville. Det är bara att visa upp kortet för chaffisen! Vi har fikat och shoppat. Nackdelen med en sån här tur är ju att mina ben/fot inte riktigt klarar det, så jag har och har haft jävligt ont. Skit samma, det var värt det!
 
Vi provade även ett nytt hotell denna gången, i vanliga fall bor vi alltid på Choice hotel Winn men nu bodde vi på Choice hotel Panorama. Jag rekomenderar verkligen båda två, vi är mest nöjda med rummen på Winn men närheten till Korsvägen gör att vi kommer att välja Panorama nästa gång. När man bor på Winn måste man åka buss till och från stan och även det har sin charm tycker jag. Bussarna går hela tiden så det är bara att gå ner till busshpl:en.
Priserna är de samma.      

                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0