Lite uppdatering från förra veckan..

Först lite bilder..













Tja, Kolmården.. dit kommer jag aldrig åka igen. Själva parken var fin, välstädad med mycket djur. Jag har inte velat åka till Kolmården innan för jag har väntat på att barnen ska bli så stora att de verkligen har behållning för det. Nu kändes det helt perfekt och jag är glad at vi åkte dit men det kommer inte att hända igen.
Priserna är helt sjuka på Kolmården. Det kostar skjortan med inträde och övernattning. Jag kan gå med på att det kostar MEN då ska jag kunna känna att vi får ut något av det. Om en portion man, köttbullar med pasta kostar 79 kr, då ska det inte vara skitmat. En papptallrik med makaroner och några köttbullar. Hade dom serverat det som på Ikea, potatis sås lingon och köttbullar fast på papptallrik så fine. det hade jag blivit nöjd med. GB-glassarna kostade ca 3 kr mer än ordinariepriser och på kvällen skulle vi äta på hotellet där vi bodde (Vildmark). Där serverade de buffé. Härligt, buffé är perfekt så att alla får det dom vill ha.
Det fanns fyra rätter att välja mellan:

Pannkakor med drottningsylt och (över)vispad grädde
Tacos med gräddfil salsa gurka tomat majs och paprika
Spagetti och köttfärssås
Stekt fläskkött med klyftpotatis och beasås

För barn kostade det 89 kr och för vuxen kostade det 189 kr. Om dricka ingick..? Nä, det gjorde det inte!


  1 (EN) sån här åt Edvin med köttfärs och tillbehör! En, alltså för 89 kronor. Han valde att dricka vatten. Jag försökte lirka och locka så att han i alla fall skulle hämta mer mat, skit samma om du inte äter upp det, tänkte jag. Men han ville varken äta mer eller hämta bara för att lämna.

En sån här förpackning med 14 "båtar" kostar ca 17 kronor. Maten var god men INTE för 620 kr.

Likadant när det gällde frukosten, jag betalar gärna men jag måste känna att de "betalar tillbaka" till mig med en maffig och fräsch frukostbuffé. På denna buffén fanns inget fruktbord och de färska frallorna tog slut en timme innan frukosten stängde. Jag har full förståelse för att de tar betalt men då ska jag som gäst känna mig nöjd med maten. Förstår ni vad jag menar?



Men ÅH, så mysigt det var med alla djur!!



På vägen hem sov vi på ett vandrarhem i Linköping, det var helt kanon. Heter Mjällerumsgården och kostar 200 kr per natt och vuxen. För barnen betalade vi 100 kr/st. Man bör ha egna sängkläder med sig, annars fiinns det att hyra där för 50 kr natten. Toa och dusch i korridoren. Kvällsmat och frukost köpte vi i en Ica-butik.  Det var 1a gången jag bodde på vandrarhem men vi ska definitivt prova igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0