Jag har ett rådjur

Utanför mitt fönster går ett ensamt rådjur. Jag står och tittar på honom. Han letar efter mat, och jag ser hur han hittar det han söker. Han har kommit hit för att han vet att det finns. Ett tag nu har jag matat solrosfrön till fåglarna på dagen och äppel och havre till rådjuren på natten. Finns det inga äpple så äter de frön också. Jag tror att han känner att jag står där, i bland stannar har upp och lyssnar men hittar inget. Katten smyger sig på, hoppar upp i fönstret, stöter till något och vips så är rådjuret borta. Det gör ingen, han kommer tillbaka senare.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mysigt att ha någon som kommer att hälsar på! :)

2010-03-02 @ 11:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0