Utvecklingssamtal

Nu har jag varit på utvecklingssamtal med Edvin. Det är märkligt hur olika två syskon kan vara. Allt går så lätt för edvin medans Annie kämpar med matten, klockan och geografin. Hon fattar verkligen inget av det. Däremot så har jag märkt att hon är duktig på att lära sig engelska glosor när hon väl intresserar sig för det. Fast nu har jag märkt att det börjar lossna för henne med klockan. Hon har inte så mycket insperation för skolarbete över huvudtaget, så därför har hon fått lägga upp en läxplan för sig själv. Varje vecka har de samma läxor, till samma dagar. Så en plan är både lätt att göra och att följa, om man vill dvs.. Just nu sitter hon och skriver på engelska om vad hon har gjort på sportlovet.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Faktiskt lite förvånande att allt funkar så fint för Edvin, med tanke på att han är den "hispige" av dom. :)

Hälsa mina goeungar! <3

2010-03-01 @ 20:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0