Vab med Edvin

I natt vaknade jag av att Edvin ropade på mig. Jag hade väl sovit 1 1/2 timme. När jag väl vaknade till riktigt fattade jag att han hade spytt! Jag rusa dit och det var ju inte den lilla spyan heller. Tack o lov var hade han själv inget på sig, jag städade upp i hans säng och la honom brevid mig i min säng. Nicke var inmte hemma så vi hade gott om plats. Jag ställde en spann brevid sängen i fall att och sa till honom att spy i den om det kommer mer. Jag hade just somnat när jag hör att han spyr igen. Fast i spannen. Upp igen - tömma spannen hämta vatten hämta papper snyta näsan osv osv.. Nu tänkte jag att det är bäst att jag håller mig vaken en stund, så jag hämta datorn och surfade en stund tills det verkade som att han hade fått upp det som skulle upp.

På morgonen ringde jag till fritids och till jobbet. På fritids sa fröken att man måste stanna hemma 48 timmar efter man har spytt. I dag verkar han lugnare, det har inte kommit något alls däremot är han aningen varm.

Jag har tvättat och hängt ut lakanen på tork. Gott - även om jag säkert kommer att tvätta dom igen.

Tack Emil för att du ställer upp!

Kommentarer
Postat av: Milla

Usch aldrig kul när någon är dålig.

2010-03-09 @ 15:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0