13% kvar

Vid 13 % kvar var vi i natt tvugna att åka in till förlossningen i Värnamo. Eftersom vi "bara" är i V 35 skulle vi egentligen åka till Växjö, eftersom det inte finns någon prematur avdelning i Värnamo. Jag tyckte att vi skulle chansa eftersom de inte skulle "tillåta" att bebisen kommer redan.

Vid halv 10 i går kväll började jag få ont i magen, vi satt här och kollade på film och när i gick och la oss vid 23.15 hade jag så ont att jag knappt kunde resa mig upp. Jag tog två Alvedon och skulle försöka somna. Det var helt omöjligt och inte hjälpte Alvedonen heller. Niclas somnade och 00.15 ringer det i telefonen. Nicke for upp, det var felringning och sen märkte han att det onda inte hade försvunnit. Jag kände mig osäker på om det var värkar eller bara vanligt ont i magen. Var på toa flera gånger.

Jag ringde till Värnamo och hon tyckte att vi skulle komma in och se om det var sammandragningar eller inte.

Så 02.15 var vi där, gjorde CTG, ultrljud. Visst hade jag värkar men det var ingen fara på taket. På ultraljuden upptäcktes det att bebisen hade vänt sig och nu ligger i säte.

BM gick i väg och ringde till jourläkaren och sen kom hon tillbaka och sa att vi måste ligga kvar. Så Nicke och jag överlade lite och kom fram till att han skulle åka hem till barnen, som vi lämnade själva. Jag trodde ju aldrig att vi skulle bi kvar. Vi hade skrivit en lapp till Annie så hon visste vad hon skulle göra när hon vaknade.

Jag fick ett rum, en nattsärk, Panodil och Brickanyl och sen låg vi och pratade lite och därefter åkte Nicke hem. Det tog en stund innan jag somnade men jag var rätt färdig. Jag vaknade till och från men kände inte av så mycket sammandragningar under natten.

Bebisen har varit väldig livlig under hela natten och jag undrar om det var så att h*n vände sig i går kväll/natt och att det var därför jag hade så ont.

Nicke kom tillbaka vid 8 i morse och svärfar passade barnen. Strax efter 8 föddes en liten bebis i Värnamo, det var så mysigt att ligga och lyssna på bebisens första skrik. 

De kopplade på CTG n igen och det visade inga imponerande sammadragningar.
Vi träffade läkaren och sen fick vi en tid för att de måste vända bebisen på rätt håll. Vid 10.00 var vi hemma igen. 


Veckans stora kom-i-håg! Den som kör bilen ska även ha ansvaret för husnyckeln.

Äntligen V 35+0

Kommentarer
Postat av: Milla

Usch det är inte roligt med sådana saker. Vilken tur att det ordnande sig än så länge.

2010-10-25 @ 19:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0