Amina och Ali




Amina och Ali blev kidnappade i går av sin pappa Osama. Eftersom pappan och barnen var tillsammans med en anställd på socialen så upptäcktes detta väldigt fort. Rikslarm utfärdades direkt.

Jag hittade pappans blogg och han har bloggat om sin situation. Det känns ganska unikt, man brukar bara få höra den ena sidans historia (mammans). Pappan brukar ju "straffas" direkt bara för att han i de allra flesta fall inte är svensk. Denna mannen har svenska medborgarskap, i mina ögon gör det inte honom till svenska utan mer att han har rättigheter som en svensk, vilket jag tycker är helt rätt. Är han permanent boende i vårt land ska han givetvis vara en del av det också. Rättigheter och skyldigheter.    

Bloggen känns välgjord med alla inlägg noga placerade i kategorier. Nackdelen är att den verkar väldigt ny. Det får mig genast att tänka att den är ett spel för galleriet.

Hur som helst så hoppas jag att dessa två barn får bo och växa upp där det är bäst för dom. Det behöver ju inte betyda att det är mamman bara för att hon är svensk. Eller?


Läs bloggen här!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0