V 33+1

17 % av graviditeten är kvar. Shit, vad lite det blev när man vände på det så! 47 dagar kvar till beräknat datum.

Bebisen väger c:a 2249 gram. Bebisen är c:a 45,5 cm från hjässa till fot. Det är ett fasligt levandes mest hela tiden, det gör ganska ont nu när bebisen rör sig så mycket men visst h*n måste ju ha det rejält trångt därinne.

Vi var på studiebesök på förlossningen häromdagen, Edvin var med för vi hade ingenstans att göra av honom. Det är verkligen roligt att se hur mycket han bryr sig om detta, graviditeten och bebisen.
När jag visade och förklarade att man kan känna bebisen röra sig så blev han jätteförvånad. Då blev jag jätteförvånad, trots att hans pappa har fått två nya barn så verkar inte de övriga barnen ha fått ta del av det som är mest spännande med en bebis i magen. Det tycker jag är väldigt synd.

Iaf, så kommer Edvin ofta och vill känna på bebisen och nu när det är så trångt för bebisen kan man känna hur h*n ligger. Man kan känna var h*n har rumpan och/eller huvudet, och det tycker Edvin är mysigt. Att få en liten spark i handflatan.

Vi har gått igenom med måttband hur långa Annie och Edvin var när dom föddes och hur lång är bebisen nu osv.. det gillar barnen mycket. Bara en sån sak som att prata om vad dom skulle heta om de hade fötts med det andra könet. Spåna namn gillar barnen. Edvin ville att bebisen skulle heta Ness om det blir en pojke eller Tess om det blir en flicka.

Magen är rejält stor nu, det är svårt att vänja sig vid det och jag går ständigt emot saker, bord, dörrkarmar, Nicke.. vad som helst. Jag har gått upp mer än vad jag hade tänkt och bristningar har jag fått på magen men va fan..SKIT SAMMA!
Det värsta är foglossningar, att det är svårt att gå ut och röra på sig. Man vet aldrig när man får så ont att man inte kan a ett steg till eller när det ena benet bara viker sig och givetvis att gå på toa så ofta. Minst 1 gång i timmen! Åh, vad jag längtar tills jag slipper pinka HELA tiden! För att inte tala om tröttheten. Varje dag känner jag mig helt slut och skulle inte klara en hel dag utan att sova en stund eller varför inte 3 timmar som det blev i går! Att ändå kunna sova hela natten var ju anmärkningsvärt.

PS, givetvis "följer" Annie också graviditeten med nyfikenhet och spänning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0