Å, vad skönt det är att vara ledig i detta vädert!

I dag har Signe varit en riktig gnällfis. Det har inte varit helt okej att vara för sig självt idag. Helst har hon velat vara i famnen hela tiden. Hon verkar tröttare än vanligt också, jag antar att det beror på värmen.

Som ni vet har Annie flyttat ner till rummet i källaren och Nicke har gjort färdigt Edvins nya rum i påsk. Så nu är hans nya färdigt, alla hans saker är där inne. I morgon ska jag putsa fönsterna, sätta upp gardiner, dammsuga och moppa. Sedan väntar vi bara på lilleman, som är hos pappa denna veckan!. Rummet blev jättebra och Annie blev avis såklart. Fast, det var hennes beslut att flytta ner nu. Nicke och jag hade helst sett att hon hade väntat några år.

Jag förklarade för henne att det beror på att Edvin inte har så mycket saker som hon har samt att hon är väldig slarvig med att lägga smutstvätt i tvättstugan. Så det sista vi gjorde i kväll var att fixa ite i hennes rum också. Sorterade ut saker som gick alldeles utmärkt att ha i backar under sängen i stället för framme. I morgon ska båda barnen få en fotovägg uppsatt i sina rum. Jag tycker verkligen att det är jättefint och det spar plats, istället för att foton ska ta massa utrymme i bokhyllan. Jag längtar tills Edvin kommer hem och får se sitt nya rum, och höra vad han tycker..

Efter helgerna har vårt hem en tendens att se ut som ett bombnedslag, ingen skillnad denna gången. Så i morgon är det jag som fortsätter plocka!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0