Nu är det Signes tur

Nu är det Signes tur att vara sjuk. Hon har varit omgiven av förkylda anhöriga sedan hon föddes och i helgen klarade hon inte av att stå emot det längre. Hon har en riktig brak-förkylning med feber och nu även hosta.
I lördags var vi på Lekia och köpte en NäsFrida, det har hjälpt mycket att vi kan hjälpa henne att bli av med snoret i näsan ialla fall. På bilden ser det ut som om hon skulle ha ögoninflammation, men det har hon inte. Däremot är inte den ena tårkanalen helt okej ännu, så det högra ögat kladdar en del. Det tvättar vi bort med ljummet vatten på en pad så det stör henne inte.
Inatt har hon sovit okej. Hon somnade vid 21.30 ca i soffan sedan bar jag in henne till sin säng och hon vaknade inte förrens 05.30. Hon har haft lite svårt med slem i halsen så jag har lyft upp henne så hon har fått upp eller ner slemmet. I morsn tyckte jag inte att hon hade feber men jag ska tempa henne sen. Nu sover hon brevid mig i soffan.



En febrig Signe i en body som jag fick klippa sönder eftersom hon inte hade någon body med korta ärmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0