Socker socker socker

Strax innan jul köpte jag 1 kg mandelmassa eftersom jag tänkte göra chokladbiskvier. Det blev inte av och en dag gjorde jag i stället Leilas saffranspannkaka. En jättegod kaka som jag absolut kan rekomendera. I den har man 200 g mandelmassa.

Häromkvällen frågade Annie om hon fick ta en bit mandelmassa, jag sa nej och sa varför. Mandelbiskvierna, som jag fortfarande tänker att jag ska göra en dag. Så var det inget mer med det. Förrens jag kom ut i köket för en liten stund.

Tagen på bar gärning.. Annie har precis skurit sig en skiva mandelmassa. Jag tar förpackningen i från henne och säger att hon inte fick ta, varför osv.. Så plockar jag ner ett tefat och hämtar burken med sockerbitar och fiskar upp en näve. "Den skivan ska du inte äta, säger jag. Du ska äta detta". Hon tar emot fatet, protesterar lite men börjar äta. Efter att ha räknat dom säger hon att där är 16 sockerbitar och undrar hur många hon ska äta. Du ska äta alla, säger jag.

Först kom jag inte på varför jag hade öppnat paketen från början eller hur mycket jag hade andvänt, sedan kom jag på saffranspannkakan. I den är det 200 g, som jag skrev innan. I rullen med mandelmassa är det 500 g kvar. Hon har alltså satt i sig 300 g sedan jul!

Just nu sitter det en sur tjej brevid mig!


Kommentarer
Postat av: Milla

Då ska jag inte säga hur många kilo godis vi har ätit i jul.... :O)

2011-01-20 @ 08:14:32
Postat av: sofie

Okej.. så här..

JAG förstår henne, jag hade också haft väldigt svårt att låta bli den där goa, goa mandelmassan.

MEN, jag hade inte gjort det om den varit paxad till något. :)

Straffet var bra, tycker jag & den dagen hon kommer hem & har rökt så är samma metod den enda, tror jag.

Å jo, jag röker ännu, men lik förbaskat tror jag så!

Sätt då ett paket starka cigg i handen på henne & RÖK, UNGE!!! Allihopa, ända tills hon KRÄÄÄÄKS!!!

Tack för mig! :)

2011-01-20 @ 17:17:40
Postat av: Milla

Hahahaha härligt inlägg Soffe :O)

2011-01-20 @ 20:12:14
Postat av: Pappa

Och här sitter orsaken till godissuget i släkten,Jag tar gärna mandelmassa direkt från kylen!!!!! Vad gäller rökning så borde inte Sofie ta ett enda bloss om man tänker på er barndom

2011-01-21 @ 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0