En dagstur till Danmark

I dag blev det en impulstur till Danmark. Vi åkte hemifrån vid middag och kom just hem. Jag gillar att göra såna impulsiva saker! Det var jag, Nicke, Annie och Signe. Jag fixade snabbt ihop en picnic av grejer jag hade hemma. Kycklingklubbor, som fick en skvätt marinad på sig och en tur i ugnen, honungemelon, några kokta ägg. Vi körde senare inom Maxi och köpte färska frallor och dricka. Några saker gick inte som vi hade tänkt oss. Nicke råkade krossa termoskannan, vi fick en p-bot, tack vare att vå automatiska p-skiva visade fel tid, fästet till vår extra skärm till vagnen gick sönder och så upptäckte vi att någon hade smällt upp en dörr i sidan på vår bil, så vi har fått ett jätte märke i ena bakdörren!

För övrigt så hade vi det jättemysigt. Vi var till och med och kollade på det Danska slottet. Tyvärr så kom vi inte i tid till någon rundvandring, men det har i bestämt att det får det bli nästa gång!  

Picnicen intog vi i Viken, utanför Höganäs. På en bänk på gästbryggan i hamnen, så himla härligt!




Kommentarer
Postat av: Petra

haha jag gillar med den skylten med hund i snor =)

Skrattar varje gång vi e i danmark och ser den!

2011-07-02 @ 17:23:46
Postat av: Caroline Holmqvist

Ja, vi skrattade gott med! Vad säger danskarna om vårt snor, undrar man ju!!

2011-07-02 @ 22:37:09
URL: http://viparosendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0