Förlamande..

Terrordåden i Norge har förlamat även mig, det är så fruktansvärt att det knappt går att ta in eller förstå vidden av det. När något sånt här händer blir man påmind om alla de galningar som faktiskt sitter därute i sina stugor och smider sina sjuka sjuka planer. Man undrar ju nu om de ska göra psykundersökning på denna idioten eller om han ska ta sitt straff rätt upp och ner som han borde. 1 år, spekuleras det i att han kommer att få! 21 år i fängelse - är det rimligt om man mördar 90 personer?! Inte för att jag tror att han kommer överleva särskilt länge i fängelset men Norge borde ändra sina strafftider illa kvickt! Dom kan ju bara inte släppa ut den idioten igen!!

Jag har pratat lite med barnen om detta, jag vill att de ska veta, eftersom alla pratar om det överallt, men det är svårt.



Tänd ett ljus för att hedra alla de barn och ungdomar som dog på ön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0