Edvin hos tandläkaren

I dag har Edvin varit hos tandläkaren. Han skulle laga ett hål. Det var hans 1a gång och han var väldigt duktig, låg i stolen och gjorde precis som han blev ombedd. När de var klara frågade jag tandläkaren Monica om beläggningen på hans ena framtand. Då svarade Monica att det alltid kommer att vara där. Hon sa också att det kan bero:

Att det var en svår förlossning
Att Edvin var svårt sjuk som bebis
Att Edvin har fått ett slag när mjölktanden satt där (hon trodde inte på detta förslaget)

Jag blev jätteförvånad över att höra detta, men samtidigt ledsen eftersom hon sa att han kommer att ha det sådär. De kan fixa det men först när han gränsar mot vuxen.

Edvin var ca 6 månader när han fick en kraftig allergisk reaktion på komjölk. Han och jag låg inlagda i Växjö och han var som skinnflådd, han hade en fruktansvärd klåda. Det gick över och vi fick leva en tid med en allergiker i familjen. Nu är han helt frisk från detta och det är otroligt skönt!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Fin min får du hälsa han :)

Väldigt lustigt att det kan ha samband med varandra, men det stämmer kanske med tanke på att tänder stärks av mjölk, eller mitt resonemang är konstigt.. ??

2011-05-03 @ 21:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0