Mollusker

"Det finns inget att göra åt mollusker, de finns där några år sedan försvinner de." Så sa läkaren på vårdcentralen till mig, jag var där i annat ärende och passade på att fråga.

I går när jag var med Edvin på sjukhuset och träffade en riktig hudläkare (ang ett födelsemärke på Edvin - som var helt ofarligt) så frågade jag igen. Då visade sig att man visst kan göra något åt mollusker!

De ska klämmas, som en finne - man måste ALLTID ha plasthandskar när man rör dem. Det smittas! Sedan ska de smörjas, morgon och kväll med en bakteriedödande salva. Vi fick den på recept. Alla ska smörjas - både klämmda och oklämmda. Nackdelen med att klämma dem är at det gör jävligt ont. Någon i taget, och smörja så ska det nog fasen gå att utrota!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0