Vilken härlig dag

Vilken härlig dag vi har haft idag, Nicke och jag.

På morgonen lämnade vi Sofie på bussen i stan sedan åkte vi till Maxi och handlade.
Hela förmiddagen låg vi i soffan och slappade, åt spaggetti och köttfärssås till middag. Sedan åkte vi ut och fiskade.
Eller rättare sagt, Nicke fiskade    och jag satt i min strandstol med en filt och läste en bok. Bra fördelning som vi båda var väldigt nöjda med. Vi var ute hela eftermiddagen och när vi kom hem startade vi grillen och ugnen. Jag gjorde en dilllåda med färsk potatis och Nicke grillade pepparbiffar. Till det hade vi Cole Slav (som  jag gjorde innan idag) och kokta morötter (utan smör).  

Det var så gott att jag önskar att jag var hungrig och fick äta exakt samma måltid igen. Till maten drack vi " Black Tower".


Vi har naturligtvis firat Nationaldagen med en riktigt god fika också.


Maräng, hallonglass, grädde, färska jordgubbar


Barnen är hos sin pappa och där hade de inte haft någon god fika (vilket väl måste vara en mänsklig rättighet på självaste Nationaldagen) Så denna tårta ska jag göra nästa helg också!!

Nu blir det mys i soffan med min kära sambo. Hoppas er dag också har varit super..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig dag ni hade!!

Tokmys =)

Blir klart avis & speciellt på den där måltiden!

Såg väldigt gott ut.

2009-06-07 @ 14:59:37
URL: http://smalaresofie.blogspot.com/
Postat av: sofie

Kan tillägga att när vi var på Harrys igår på fotbollskväll, så beställde jag & Rebecka Ceasarsallad. Kom in UTAN kyckling. Hrmm.. frågade servitören & då visade han menyn igen. Då fick man beställa Ceasarsallad MED kyckling för att få det. Herregud, så korkat! Påpekade att då får det ju stå Vegetarisk Ceasarsallad isf.

Så urbota dumt!!

Sen tog det ca en halvtimme innan vi fick in varsin torrstekt kycklingfilé. Som tur var slapp vi betala för den. Negativt! Tur vinet var gott! :P

2009-06-07 @ 15:03:24
URL: http://smalaresofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0