I dag börjar julen.

I kväll ska vi till några bekanta och binda lingonkransar. Jag mår inte bra. Alls. Det enda jag tänker på är: varför har vi inte tv i sovrummet??

Innan i veckan var det först barnen som var dåliga, sedan Nicke och nu jag. Feber och förkylning. Jag har sovit dåligt i natt, drömmt mycket skumma saker.

Edvin har ju fortfarande sina koppor, kaskadnysningar. Kan man säga så? Han nyser och snoret sprutar. Äckligt!? Jag vet, men du slipper iaf torka upp det. Edvin är också rejält understimulerad, i går kväll tog vi en runda med bilen. Vi åkte ner till Strömsnäs och köpte färska Kokosbollar och godis. 

Så i kväll är det allts dags igen för kransarna. Förra året blev typ alla snea på mig för att jag inte ville göra vår krans, men det bryr jag mig inte om. Jag är där för min mans skull, för att han vill göra det. Jag vill fortfarande inte göra en lingonkrans.

Däremot så ska jag skicka upp Nicke på vinden för att hämta ner julgrejerna. Vi måste kolla över julsakerna och se hur vi ligger till. Nästa söndag blir det förhoppningsvis Ullared som gäller.  


God Jul

Kommentarer
Postat av: Carro i Angelstad

Det låter roligt med att binda kransar. Hoppas du håller dig på benen. Krya på dig:)

2009-11-14 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0