Allt har gått bra

Vi kom hit till Växjö klockan 8 i morse. Vi fick en plats i ett rum. Annie fick Emla och Alvedon. Klockan 10 var det dags at åka upp till operation. Då fick Annie lite snurr-medicin. Operationen tog en timme. Under tiden åt jag frukost i cafeterian. Jag hade fått en sökare som pep när det var färdigt. Annie sov fortfarande när jag kom upp till uppvaket. Där tog det 2 timmar innan hon mådde så bra att vi fick komma ner till avdelningen igen. Väl här nere vilar vi. Vi båda är ganska rastlösa men ska gå en liten runda senare. Nu har Annie ätit en liten skål med fil och två ostmackor. Jag hade beställt en dagens innan i morse, så de kom in med den när vi kom tillbaka till rummet. Det var kalkon, kokt potatis och sås. Kalkonen var rullad i grönpeppar och det var det äckligaste jag har ätit, tror jag.

Höll ju på att glömma, vi delar rum här. Det ligger en kille (ca 13) som också opererades i morse och hans pappa är här. Alltså fyra sängar på rummet, ni kan nog se det framför er hur det ser ut. I mitten av rummet på ena kortside-väggen hänger en tv. Hur tror ni att det går?? Killen kom hit kanske 45 minuter innan oss och då blev det visst bestämt att det var deras tv. De har kollat på den hela tiden. Först en film och sedan vanlig tv. De har inte frågat om vi ska dela eller köra varannan timme eller vad som helst. Men Simpsons gillar de i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0