Vaknade med ett ryck

och hjärtat i halsgropen. "Herre Gud! Har vi glömt katten ute?" Utbrister jag, Nicke vaknar och jag med^^ Vi båda kämpar för att komma på hur det var när vi gick och la oss. Vi kommer fram till att Nicke släppte in henne efter vi hade varit hos Ingrid och Pierre och lämnat en sak. Därefter gick hon inte ut igen. Vi båda pustar ut och blir lite sura (ja, jag med) över sättet vi vaknade på. I nästa stund hör vi små tassar på golvet i korridoren vid våra sovrum. GREAT!! Jag väckte katten med!! Sover hon hela natten så accepterar hon verkligen inget annat än att man går upp och släpper ut henne. Även om klockan är 05:50, så det var bara att pinna upp.. Vi gick ner och duscha och satte på kaffet, och så holka vi åter igen framför varsin dator. Jag kan bara anta att detta handla om en skräck för att glömma henne ute i minusgrader när hon inte har all sin päls.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Exakt så där är jag med när det gäller våra katter. Iofs så kan d einte gå ut nu dock..men förut så var jag tvungen att släppa in katterna innan jag fick ro att somna på kvällen. Nu dock, så har vi en katt, som gärna håller till på balkongen (visserligen inglasad)..och det har hänt att jag "glömt" honom där..vilket ger mig fruktansvärd ångest. De klarar det ju när det inte är svinkallt.., men man är ju djurvän..och mår inte alls bra av att tänka att de skulle kunna frysa.

Skönt att er lille vän var inne i natt iaf! :-)

2010-02-13 @ 10:10:51
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0