De där strecken,

Att dom har så svårt för att föröka sig! Ett kors och ett vågrätt streck ska det vara, då har man hälften vunnit!

Känslan när mensen är sen, en liten glimt av hopp som tänds. Kanske kanske, man ber till varenda högre makt att den ska dröja ännu mer. Men till slut kommer den. Hoppet grusas på en sekund. Förnekelsen, det kanske bara är en lite blödning av annan orsak. Men nej, det är bara att inse fakta. Mensen har kommit och hoppet är helt släckt för den här månaden.

Så har vi haft det sedan i December 2008. Det var då jag plockade ut P-staven. Jag frågade hon som gjorde det, hur lång tid tar det innan man kan bli gravid. Det kan du bli i dag om det vill sig väl. Oj, wow jag var inte beredd på det svaret. Toppen, tyckte vi. Nu vet vi bättre. En vän sa att det kan vara lite trögt dels när man blir äldre och dels när man redan har barn. Jag vet inte om det stämmer. Jag tycker inte heller att jag är så gammal, 32 i år. Ni som gör karriär eller av annon orsak väntar. Gör inte det. Sluta med det, när ett barn väl passar in i ditt liv kan det vara försent.

Ännu, till dagens datum har jag hopp. Mensen uteblev i december och nu är vi redan på den 7 januari. Jag har gjort grav test efter jul men det visade negativt. Är det pga negativ stress på jobbet som mensen uteblir eller kan det vara så att det ligger ett litet frö och gror i min mage?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0