Förlåt för min frånvaro

Oj, så mycket det har varit. Mycket att tänka på och så var jag på kurs måndag till tisdag. Jag och en jobbarkompis från en annan butik åkte upp till Stockholm i söndagskväll. Vi var på Bommersvik. På kursen var det mycket psykologi och det var helt tveklöst den mest intressanta utbildning som jag har varit på. Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv. Som att jag är blå, exempelvis. Hihi.. som en gåta men har man läst psykologi så antar jag att man vet vad jag pratar om. Jannice, du gör väl det?

Mamma var här hemma hos oss och passade barnen och hon berättade att min farmor brukade vara på kurs på Bommersvik ochså, då blev det genast mycket roligare att vara där. Stället ägs nämligen av Sossarna, och min farmor var sosse ända ut i fingerspetsarna. Vår gamle stadsminister, Tage Erlander levde tydligen sina sista år på Bommersvik. Det var helt fantastiskt fint överallt, Ni skulle sett tapeterna och inredningen.

Om en månad ska jag dit igen, kursen är i tre omgångar och sedan en uppföljning.



Tänk er denna bilden, fast med is på hela sjön, solen i motljus och en upphuggen vak vid bryggan. Det satt vi och tittade på när vi åt frukost. Det var liiite svårt att titta på de man pratade med, jag ville bara titta ut.
Det sprang två rådjur på isen en bra bit utanför vaken. Det var helt magiskt.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag kan lätt föreställa mig vyn ni hade!

Låter som en lisa för själen. :)



Måste varit häftigt att det var samma ställe som farmor brukade vara på. Kan tänka mig dina tankar.. Satt hon i den fåtöljen? Har hon haft samma rum som vad jag har? Häftigt!

2010-03-27 @ 07:50:30
Postat av: Milla

Låter underbart. Men jag vill ju se bilder på renoveringen.

2010-03-27 @ 17:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0