Varför varför..

Varför ska det alltid åska när MIN man inte är hemma?! Jag avskyr när det åskar på kvällen, i går satte det igång igen. Rätt kraftigt och bara jag; signe och katten var hemma. Edvin var hos en kompis och han skulle stanna där tills ovädret var över men Annie var hos en kompis och jag ringde hem till dom och bad att flickorna skulle komma hem. Det gjorde dom och vi satte oss i köket och spelade kort och hade trevligt medan ovädret drog förbi.
Det var Signes först åskoväder under vaken tid och det märktes att hon inte gillade det. Hon hoppade högt när det smällde och kollade ut hela tiden. När vi satt i en ring runt henne på golvet var enda stunden hon kunde klara sig utan att vara i famnen. Hon kände sig säkert trygg där emellan mig Annie och Frida.
I dag är det disigt igen men uppehåll i alla fall. Om ett par timmar ska vi på 8-månaders kontroll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0