Bilbrand i Vittaryd

Ett kvarter från där vi bor hände detta i morse. Ryktena duggar tätt här i byn. Tyvärr är detta en väldigt problemfyll familj, även vi har fått känna på dom. Jag har själv anmält dom till socialen för trakasseri av mina barn. Skolan har väldiga problem med pojken i familjen.
Däremot så tycker jag synd om barnen (3) i denna familj. Dom har det nog inte så lätt, föräldrarna talar inte svenska och bara det har varit ett problem på deras gata. Dom bor i en radhuslänga där husen sitter i hop 2 o 2. Så risken att denna brand skulle sprida sig känns väldigt given men tydligen var det någon som hata dom så mycket att det inte spelade någon roll. Enligt brandmännen stod bilen 1 meter från huset. De som bor precis brevid har en liten bebis och jag kan ju bara föreställa mig hur dom mår i dag. Även skottlossning har tydligen förekommit.

Läs även detta, det är en av brandmännen som har skrivit om det som hände.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0