Julshopping

Nu ska vi strax åka och julshoppa, Nicke och jag. Det ska bli jättemysigt. Tyvärr är Annie här, så hon får vara hemma själv. Hon skulle åkt till pappan, men det skar sig redan i bilen så hon stannade här i stället.

I går kväll hade vi supermysigt. Emil och Johanna var här. Vi åt och drack gott! Jag hade klart gjort 3-rätters, det är det jag tycker är roligast. Till förrätt hade jag gjort Tapas.
Fyra olika små rätter,

En röra med rökt älgkött och äpple
Supermixad röra av svarta & gröna oliver, serverat med ljumna skivor baugette
Lufttorkad skinka virad runt en grissini
Rosa Coleslaw

Till huvudrätt gjorde jag en pastarätt med kräftstjärtar med Västerbottenost
Till efterrätt gjorde vi Hallonpanacotta

Gästerna verkade tycka om maten, även om allt i förrätten inte passade alla. Det gör inget, det var lite min tanke, att det skulle finnas något för alla.

Tack för att ni kom!

Kommentarer
Postat av: Milla

Hej det lät mumma. Kommer det kanske bilder på det oxå senare???

2009-12-19 @ 16:42:23
Postat av: Johanna

Tack för en trevlig kväll:) Och vi skulle vilja ha receptet på pastarätten.. För den var verkligen skit god:) Ha en bra jul nu om vi inte träffas innan:)

2009-12-20 @ 10:44:23
URL: http://flikkanhanna.blogg.se/
Postat av: Sofie

Visste jag väl att det skulle bli bra!

2009-12-20 @ 22:26:09
URL: http://smalaresofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0