Återigen kyrkobesök

I dag ska min yngsta kusin konfirmeras. Emma är 15 år och nu är det alltså dags. Jag själv är inte konfirmerad, ville inte när det begav sig. Jag vet att nästa alla i min klass gjorde det för presenterna, men jag tyckte inte att det var värt besväret. Många gör det säkert av tradition. Men nu när det närmar sig för Emma så har jag börjat fundera över vad det innebär. Varför gör man det? Här fick jag svaret! Jag vet iaf att mina barn kommer att få bestämma själva. 


                                                        " Konfirmationen är en bekräftelse av ditt dop "

Snabb fakta:

  • Ordet Konfirmation kommer från latinets confirmare och betyder bekräftelse
  • Du får Konfirmera dig från det år du fyller 15 år.
  • År 2007 Konfirmerades 40 000 personer
  • Det finns 8 000 Konfirmandledare

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag gjorde för presenterna.

Det kan jag erkänna nu, en sisådär.. ..19 år sen..? hjälp

2009-05-09 @ 17:22:28
URL: http://loxawe446.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0