Sömnlösa nätter

Vad tänker ni på när ni ligger vakna på nätterna? Om ni gör det dvs. Jag ligger ofta vaken och kan inte sova. Är det mycket på jobbet så har jag alltid problem att sova men största anledningen är ändå Lillian.

Eftersom hon är ett nattdjur vill hon gärna gå ut på natten. Det är jobbigt. Från början hade vi bestämt att vi skulle se till att hon inte får såna vanor. Det gick bra tills en natt då Niclas gav vika för hennes gnäll. Han släppte ut henne och sedan var det kört. Det går INTE att hålle henne inne på natten om hon vill ut. Hon jamar, krafsar på fönsterrutan och hjälper inte det sätter hon klorna i vår nya madrass. Då vet hon att hon kommer att bli utsläppt. 
Då är det bara kruxet VEM som ska masa sig ur den varma sängen och släppa ut kräk katten. Två nätter i vecka är jag ensam, då är det klart jag men de andra fem, undrar ni då?! Den som låsatssover bäst slipper gå upp!! Jag tycker att jag går upp flest gånger med henne och när jag har lagt mig igen är det omöjligt att somna om!!!

Då brukar jag komma på massa bra blogginlägg jag kan skriva dagen efter men, vad händer när man vaknar på morgonen efter? Jo, då är allt borta. Typiskt!!




Lillian inne...

--------------------------------------------------------------------------------



Lillian ute..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0