Att rekommenderas..

Här har jag varit de senaste två dagarna. Ni kan inte bara ana hur härligt det var!

Mina kollegor bodde i små röda stugor som stod på gården medans jag fick ett rum i stora huset. Om ni kollar på bilden så var det det rummet som ligger precis till höger om balkongen. Rummet kallas "Fröken Louise". Det var högt i tak med riktigt höga fönster, vitmålade breda golvplankor, himmelsäng och kakelugn. Ni fattar va?? Ja, klart att det spökade. Jag var helt livrädd när jag skulle gå och lägga mig. Som tur väl var, var det ljust ute när jag vaknade.

I gårkväll efter middagen satt vi i salongen i stora huset och där fanns en kakelugn (det fanns i alla rum!) som var otroligt speciell. Det var vit bakgrund med målade rutor på, samma storlek som de kaklade plattorna. Det speciella var att i varje ruta var det en saga målad. Där var ju så klart väldigt många sagor målade på, men några var: Rödluvan och vargen, tummelisa, törnrosa, mästerkatten i stövlar, olle i blåbärsskogen (tror jag att det var).
 Jag hade tänkt att jag skulle gå dit i morse och fota men jag glömde alldeles bort det. Tyvärr! Det stod på den att den var gjord mellan Juni - Augusti 1888. Den var väldigt fängslande.

Just det, all mat de serverade var närodlad och närproduserad (skillnad???!) Allt hade de gjort själva. Det var helt underbart! Vi hade 5-kamp men jag rekommenderar detta stället till en romantisk weekend med din käresta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0