Det börjar röra på sig! (V 40+3)

Vi har varit hos barnmorskan två gånger denna veckan. I måndags och i morse. De vill att jag ska komma på extra kontroller eftersom jag någon gång har haft lite högt blodtryck och huvudvärk ett par gånger. I måndags skrev Eva i journalen: Rekomenderat patienten att inte äta så mycket sött. Natten till måndagen låg jag vaken flera timmar och min mage kurrade så högt att jag trodde att nicke skulle vakna. Till slut stod jag inte ut, utan gick upp för att äta. Återigen ville jag inte störa Nicke så jag kunde ju inte köra i gång micron. Då fick jag ta vad som fanns. En banan och en liten skål med chokladpudding. DET var inte bra för sockret i urinen kan jag berätta. Dom fick ju spader på Mvc!

I alla fall så frågade Eva om jag ville att hon skulle känna hur det stod till där nere och det ville jag ju klart. Särskilt eftersom jag hade väldigt mycket sammandragningar i helgen. Hon sa att det är mjukt och fint, öppen 2-3 cm. Tyvärr är bebisen inte riktigt fixerad och därför ligger huvudet för högt upp, så den trycker inte på. Däremot så kände hon bebisens huvud! Det kändes skönt att få veta att det har börjat öppna sig, falska värkar känns inte så jobbigt när man faktiskt förstår att de gör nytta ändå. Det spar ju mycket arbete sen när det verkligen gäller.

Så nu väntar vi bara på värkarna.


Måndagens SF-mått V 40+1: 37 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0