I går var jag hos frissan

Tiden var bokad till förra veckan, den 22 dec. Jag bokade den först till Annie som sedan inte ville ha den. Eftersom jag glömde avboka den fick jag ta den själv. Tyvärr missade jag att det var den 22 de, jag trodde att det var den 23 de. Då ringde frissan och var sur. "Kan du komma hit på ett par minuter?" Nä, sa jag. Jag bor inte i stan. Jag erbjöd mig att betala "straffavgift" för jag förstår ju att det blir missad inkomst för henne. Men det ville hon inte. Så vi bokade om tiden tills i går och jag var sen, så hon hade ringt hem och Annie svarade att jag var på väg.

När jag kom dit sa jag: Ursäkta, jag är lite sen! Jag vet. EN KVART! sa hon. Frissan var skitsur. Jag sa att jag inte har hunnit tvätta håret och är det något i det så är det kräk. "Jag hinner inte tvätta ditt hår nu, sa hon. Det hinner inte jag heller sa jag. Min man kommer strax med vår nyfödda dotter och är hon hungrig så måste jag ta hand om henne.
Efter hon hade klippt min lugg och det yttersta av topparna på längden, betalade jag (350kr) men hon frågade inte om jag ville ha en ny tid. Hon ville inte att jag skulle komma dit igen men det gör inget, jag hade inte tänkt att göra det heller.

Kommentarer
Postat av: Milla

Snacka om att sabba en bra dag. När man har varit hos frissan så mår man ju oftast superbra efteråt.. vilken surkärring

2010-12-28 @ 19:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0