Nu är vi på väg hem igen

Vi sitter på tåget på väg till Alvesta. Faktiskt i den vagn och på de platser som jag har bokat till mig och mina kollegor. Förutom att tåget är 20 minuter försenat så har det funkat väldigt bra denna gång. Konferensen har varit intressant och som vanligt kul att träffa folk man både känner och inte känner. I går kväll skulle vi på galamiddag klockan 19.00. Precis när jag var färdig och skulle gå ner, skulle jag bara ringa hem, då gick brandlarmet. Vissa gånger när man har legat på hotell har dom haft brandövning och då säger de alltid till innan. Nu när brandlarmet gick blev det kaos eftersom det var på riktigt. Jag greppade min plånbok och rumsnyckel och gick ner. Det var det enda jag tänkte på att ta. Jacka hade annars varit en bra idé. Faktiskt blev jag förvånad över att se att många tog hissen ner! What, man åker väl inte hiss om det finns risk att det brinner? Nere i receptionen fick jag höra att brandkåren var på väg. Det som hade utlöst larmet var en rökmaskin som skulle användas senare på kvällen. Det var Wallmans show som uppträdde för oss. Hur bra som helst! Vilket ös det var. Men som alltid, det ska jävligt skönt att komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0