Är mammakläderna på väg att försvinna?

Frågan gäckar mig! Jag var nere på stan och skulle köpa ett par helt vanliga svarta byxor. Här i Ljungby har vi Lindex KappAhl och en liten butik som heter Måns&Maja. Ingen av dessa butiker säljer mammakläder! Är inte det väldigt konstigt?

Innan i kväll pratade jag med min syster och samtidigt letade vi mammakläder p nätet. Haléns har inga. BonPrix har 4 plagg. Laredoute har 33 plagg. Ellos har 32 plagg.

Jag tycker att det är märkligt, är det meningen att mammakläder ska gå i återvinning, klädjättarna kanske tycketr att jag ska ringa runt och låna/köpa kläder nu av mina vänner. Vilket jag visst kan göra men inte största delen av det jag ska ha på mig det närmsta halvåret. Eller tror klädjättarna att gravida kvinnor kommer att minska i antal.

När butiker, vilken som helst gör en ändring i sortimentet försöker jag alltid förstå vad de menar, vad syftet med ändringen är. Jag tycker att jag är tillräckligt RMI* för att klara det men hur Lindex och KappAhl tänker när de plockar bort gravida kunder (kvinnor, familjer med PENGAR), det vete fan alltså. Jag kan förstå om de inte ville ha finkläder eller annat special men vanliga basickläder! Det är för mig obegripligt!




*RMI = Rätt Mental Inställning


Kommentarer
Postat av: Jannice

Kolla Tradera..om du inte hittar något på postorder. Tyvärr så hade jag det som du, när jag bodde på Gotland. Värdelöst utbud!

Jag köpte mina kläder då jag åkte upp hit till sthlm..och så hade jag nog nåt plagg kvar efter Lovis. På tal om mammakläder..jag ska nog sälja bort mina, eftersom vi inte ska ha fler barn i denna familj.

2010-06-24 @ 19:38:05
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Milla

Ja du man kan bara undra och hålla med dig.

2010-06-24 @ 21:10:34
Postat av: Johanna

Lindex var väldigt märkligt att de inte hade ett bra utbud. Finns inte H&M, de har ett bra utbud på mammakläder.

2010-07-25 @ 00:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0