I dag har det varit cykelfest i Vittaryd!

Jag hade just skrivit ett långt inlägg om cykelfesten och hur det går till, då försvann internetuppkopplingen och allt försvann. Ledsamt, nu orkar jag inte skriva om allt så det blir den korta verisionen om cykelfesten.

Vi cyklade en kvart för att komma til förrätten, (jag behöver inte skriva till vilka för ni skulle ändå inte veta vilka det är..) där fick vi njuta av kantarellcreps. Det var verkligen väldigt gott.

Sedan skyndade vi hemåt där vi skulle bjuda på huvudrätt. Det skulle komma tre personer och det fanns vissa allergier. Vi bjöd på fläskfilégryta med potatisgratäng. Det var väldigt uppskattat.

Efter det var vi tvugna att cykla i väg för att äta efterrätt. Då cyklade vi åt hållet tvärtemot från vad vi cyklade till förrätten. Jag vet att det inte är meningen att man ska göra värsta nobelmiddagen men efterrätten var så där. De bjöd på vaniljglass (GB) och coctailblandning. På de övrigas hade de toppat med en romsås med körsbär. Jag tycket att de kunde ha ansträngt sig mer. Men men..

Roligast på hela dagen var ändå när vi kom hem för att ta emot våra gäster. Först kom hon som var ensam. Hon hade en liten bukett med blommor med sig och direkt när jag såg henne kände jag igen henne. Hon sa att det berodde säkert på att jobbade på förlossningen förr. Jag nöjde mig med det och fortsatte i köket. Hon sa att hon heter Eva och efter en stund kom Nicke ut i köket och viskade: Hon heter Eva och hon är barnmorska!" Ja, sa jag fatta inte vart han ville komma. Det är ju "vår" barnmorska, sa han. Då gick det upp för mig.!

Vi var på inskrivning i går och fick en vikarie så därför hade vi inte träffat vår riktiga barnmorska.

Gissa om det var lätt att prata med henne under de här timmarna. Det blev MYCKET prat om graviditeter, bebisar osv.. den andra kvinnan som kom med sin hade inget emot det men hennes man tyckte nog att det var lite tråkigt. Hihi..han fick klara sig!

Efter efterrätten samlas alla på en fest där det blir dans och senare nattamat. Eftersom Annie var ensam hemma så stannade jag bara en liten stund, så nu sitter jag här och väntar på att min man ska komma hem. När det nu blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0