Mobbing på vår skola

I dag har jag haft ett samtal med en vän i byn där vi bor. Vi pratade om mobbingen på vår skola. Det var betydligt större omfattning på det hela än vad jag först trodde. Det är två pojkar som är roten till det hela, så frågan är då varför ingen gör något. Flera barn på skolan väljer att vara med dom, hellre mobba än att mobbas.

Nu är det dags för det tredje barnen att flytta till en annan skola, på väldigt kort tid. Så ska det inte behöva vara. Dessutom är det miningslöst eftersom alla barn i vår skola kommer till samma ställer förr eller senare.

Det verkar som att alla i byn vet om problemet men skolan lägger locket på.

Även om de här syskonen slutar i vår skola snart så har ju skolan visat att det inte är kapabla till att ta hand om mobbingproblem och bara det är ett väldigt stort problem.

Jag tänker i alla fall inte sitta och vänta på att mina barn ska drabbas, det kan ni vara säkra på. I kväll ska jag ringa till ordförande i föräldrarföreningen.

Kommentarer
Postat av: Milla

Det tycker jag att du gör rätt i. Ingen förälder står väl ut med tanken på att ens barn blir mobbat i skolan och inga vuxna gör något åt saken...?

2010-06-01 @ 16:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0