Rimligt?

Mina barn har två kompisar. De är syskon, en pojke som är 8 år och en flicka som är 10 år. De bor ensam med sin mamma. De här barnen har nyligen fått en varsinn Experia X10 Pro och det är ju naturligtvis jääätte-orättvist att dom har fått så fina mobiler och mina barn inte får det!

Vi försöker förklara för Annie hur det fungerar när man köper en mobil för tex 1 kr, med krediter, vad det egentligen kostar osv osv. Naturligtvis vet inte jag att denna familjen har köpt de här mobilerna på kredit eller om de har det så gott ställt att de kan köpa två dyra nya mobiler till sina barn. Jag vet ingenting om deras ekonomi MEN däremot så vet jag hur det är att leva ensam med barn med allt vad det innebär.

För det första så tycker jag inte att detta är en barntelefon och för det andra, hur vet jag att Annie skulle ta bättre hand om en så här fin mobil när hon inte har gjort det med någon annan mobil hon har haft. Jag kan inte se en enda fördel med att barn ska ha super-mobiler!

Jag är inte beredd att sätta en så hög gräns, jag menar vad blir det nästa gång barnen "behöver" något?! Ska man då fortsätta att ta krediter för att barnen måste eftersom ALLA andra har det?


Kommentarer
Postat av: Lindha

humm.. detta är ju ett problem just med dyra prylar.. Det är mycket med iphone och andra smartphones.. Jag anser att den dagen de kan köpa sin egen mobil så är det ok att köpa vilken de vill men under tiden får de ha det jag ger dem.. Jag anser att det är en viss risk med att ge dyra mobiler till ett barn, vad är det som säger att de inte kommer hem en dag rånade av ett annat barn pga att detta barnet vill ha mobilen men inte har föräldrar som har råd och då tar någon annans.. man hör så mycket om just dyra prylar.. tids nog kan de bli prylgalna men inte för mina pengar!! Sen reklamer där vanliga mobiler är dumphone och android.. mm är smartphone gör ju att det lätt mobbas oxå.. hahaha du har en dumphone... Ja du fattar... tycker det är överdrivet med mobilerna... jag kan sakna när mobilen var mobil!

2010-11-18 @ 10:52:15
URL: http://redandlindha.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag håller med dej carro, vi har en kille på jobbet som har en sådan mobil och det kan jag intyga det är ingen barnmobil

2010-11-18 @ 19:46:55
Postat av: Milla

Håller verkligen med dig..

2010-11-18 @ 19:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0