Tänk dig detta..

Det är söndagkväll och du upptäcker att du ska jobba 9-18 dagen efter, på måndagen. Känns ju sådär alltså. Åh, jobbigt..hade varit mycket skönare att sluta tidigare efter helgen. Så på måndagsmorgonen åker du helt enkel till jobbet en timme tidigare.
När du kommer undrar chefen vad du gör där vid den tiden. Det har jag inte sett, men jag vill ändå inte jobba till 18 i dag för det gjorde jag 5 dagar förra veckan. 

Jaha men då så säger chefen..Då får vi be någon annan jobba din sista timme! Vi kan ju inte stänga affären tidigare.
Förste mannen blir inkallad på kontoret, blir ombedd att jobba din sista timme. Förste mannen tror att han måste tacka ja, så han gör det..trots att han inte egentligen kan den dagen. Gött, tänker du! Det funkade den här gången också, för andra gången!

Jag orkar inte ens skriva vad jag tycker om detta. Gör du det i stället!









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0