V 36+1

I dag var vi då hos vår barnmorska Eva Hammar. Jag har varit väldigt orolig då vi upptäckte förra helgen att bebisen låg på fel håll. I dag hade vi ett rutinbesök och Niclas pratade med Eva i fredags och förklarade hur det var nu. Då sa hon att vi skulle ta ett ultraljud för att se riktigt hur h*n ligger.

Alla prover, hjärtljuden var bara bra och det var ultraljudet också. Bebisen ligger neråt, precis som h*n ska. En liten nackdel är att h*n inte är fixerad ännu men Eva tyckte att det skulle mycket till innan h*n gör det igen. Det blir ju bara mindre plats för den lill*. 

Eva tyckte att vi skulle ringa henne om vi misstänkte att den busar runt för mycket, så kan vi kolla med ett till ultraljud hur det verkligen är. 

Det går inte att beskriva vilken lättnads känsla det är att få veta att bebisen ligger rätt. Tydligen är det bara 50 % chans att man lyckas vända bebisen på ett sådant försök. Vilket förvånade mig mycket, jag trodde nog att det skulle vara 70 % i alla fall.  

Nu känner jag för att packa väskan, men det är kanske lite tidigt än?

Kommentarer
Postat av: Milla

Absolut INTE::: hade min packad de senast två månaderna. ... Tänk om vattnet skulle gå i natt???? Galna människa t'nk hur det skulle se ut springa omkring när vattnet har gått och glömma något. Som jag. Jag glömde leg körkort allt i plånboken. Inget att identifiera mig med. Som tur var kände barnmorskan igen mig efter mina strapatser i v.34.

2010-11-01 @ 23:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0