Vi är fortfarande

Vi är fortfarande kvar i hemmets lugna vrå!

I går var vi på kontroll på sjukhuset i Värnamo. Jag mådde dåligt, vaknade med en mega-huvudvärk och illamående. Då vill dom att man ska komma och ta prover så det inte är havandeskapsförgiftning för då måste bebisen ut direkt, typ.
När provsvaren hade kommit tillbaka kom läkaren in och pratade, och det var lugnt. Jag har inte h-förgiftning men skulle ringa om besvären fortsatte, blev värre osv.. 
När vi kom dit kopplade de på CTGn också och enligt den hade jag jämna sammandragningar även om de inte var smärtsamma för mig. När läkaren skulle titta på bebisens kurva så såg han att jag hade sammandragningar. Han hade inte sett att jag var så långt gången i graviditeten. När han såg det, frågade han om jag ville ha en hinnsvepning. Det ville jag ju självklart ha! Jag blev jätteglad fast det kändes lite läskigt innan. Det tog en halv minut och gjorde inte ont alls. När man har fått en hinnsvepning som omföderska startar förlossningen nästan alltid inom 48 timmar.


Så vi tillbringade hela förmiddagen på sjukhuset.  Innan vi åkte hem var vi ute och åt middag med min jobbarkompis Pierre och en verkstadskonsulent från Mekonomen. 

Så nu förstår ni säkert att spänningen är stor här hemma, om detta verkligen ska fungera. I dag är det V 39+5

Vill ni veta mer om havandeskapsförgiftning eller hinnsvepning får ni googla själva, jag pallar inte leta och länka!

Don´t call me - We´ll call you!!  

Kommentarer
Postat av: Lindha

Don´t call me we call you????? hahahahaha är du lite typig så här i slutet eller ;)) tja, du kanske kan få vara det då då....

Håller tummarna för att ni får se er lilla flicka i eftermiddag!! :)

Kram kram

2010-11-26 @ 09:10:18
URL: http://redandlindha.blogg.se/
Postat av: Milla

Självklart ska vi inte det. Vet själv hur irreterande det är när folk ringer och kollar hela tiden . Har du fått ännu??? Osv.

Håller tummarna nu då så att det blir en knodd idag förhoppningsvis!!!

Min lilla ligger hemma med feber för första gången...

2010-11-26 @ 09:48:21
Postat av: kattix

Vi håller tummarna för dig nu gumman.....snart ,snart är den här...kramixar kattix

2010-11-26 @ 18:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0