Föräldrargruppen

I förmiddags var vi på första mötet med föräldrargruppen. Jag kände mig precis som jag trodde att jag skulle göra. Lite utanför, eftersom jag inte har 1000 frågor att ställa till barnmorskan. Men visst, jag var ju där för Nickes skull. Tio föräldrarpar var vi där.  
Först när vi kom dit frågade Bm vad vi ville ha ut av dessa träffar. Det blev helt knäpptyst, ingen hade nog tänkt på det sättet. Sen delade hon upp oss i två grupper, en mammagrupp och en pappagrupp. Vi fick sitta i dessa grupper och prata och skriva ner frågor som vi ville prata om.

Inte helt otippat var det förlossningen som flest frågor handlade om. Efter att Bm hade förklarat och visat med en docka och en bilderbok, så hade jag också blivit orolig om jag nu inte hade varit det innan. Det känns iaf jävligt skönt, att slippa vara orolig för förlossningen.

Efter en liten pause, där vi gick och fikade med två kompisar som också går där, kollade vi på film. En förlossningsfilm där alla var glada, mammorna behövde ingen smärtlindring och bebisarna kom på rullande band. Alla Bm var så glada och proffsiga och hade sån kemi och teamkänsla mellan varandra. Ren skit, enligt min mening!   

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja herregud är det det stället man hamnar på i drömmarnas värld när man är helt hög på smärtlindring???

2010-10-06 @ 21:59:45
Postat av: sofie

Filmen ni såg låter inte helt verklighetstrogen, nä.. :(

2010-10-07 @ 21:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0