V 31 + 0

77 % av graviditeten är avklarad! Bebisen är ca 43 cm från huvud till tå och väger över 1800 g. 

Den här veckan är en milstolpe i bebisens utveckling då lungorna får förmågan att fungera på egen hand tack vare bildandet av en “surfaktant” som hindrar att lungblåsorna faller ihop om bebisen av någon anledning skulle förlösas och bli tvungen att andas utanför livmodern. Det ni! Bebisen är ju snart klar! Även om jag vill att bebisen ska vara kvar i magen i 60 dagar till! I morgon ska vi på kontroll på Mvc igen. Ska bli kul och se hur det har gått med järnet, eftersom jag har fått så mycket skäll för att jag slarvade. Nu äter jag 4 järntabletter varje dag samt massa kiwi, messmör ocj broccoli.

Kommentarer
Postat av: Milla

Då ska det nog inte vara några problem... :O)

2010-09-26 @ 14:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0